Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Krátká a dílčí rekapitulace silvestrovského blogu

Se zájmem jsem proletěl silvestrovské obsahy tohoto blogu. Neočekával jsem žádná kontroverzní témata a ani jsem se jich nedočkal. Některé texty mě zasáhly svým inspiračním potenciálem, jiné určitou plytkostí. Zmíním obojí.

O Silvestru jsem si blog a sítě zakázal. Během dneška jsem se snažil zmeškané dohnat a zaznamenal jsem dva, řekl bych dílčí, trendy. První trend představuje článek Karla Ábelovského Smutná pravda o demokracii, z něhož jsem si vyvodil, že naše společná budoucnost, pojící se k Novému roku, je v našich rukou. Přistoupíme-li na tuto redukci obsahu, nelze proti tomu nic namítat. Druhý dílčí zaznamenaný  trend spočívá v článcích kritizujících silvestrovská vysílání, a to především České televize.

Jestliže rozumím kritikám například štědrovečerních pohádek, protože se jedná o konkrétní produkt určitého žánru, navíc uváděný v tentýž den v roce, takže lze s čím porovnávat. Silvestrovské vysílání je něco jiného, může být žánrově celistvé, rozdrobené, angažované, neangažované atp. To je asi hlavní důvod, proč těmto kritikám příliš nerozumím, i když se vyskytují po Silvestru léta letoucí. Naplnit očekávání širokého publika v podobě bezbřehé srandy není vůbec jednoduché. A včera to asi bylo těžší než kdy jindy. Máte-li totiž publikum rozdělené dle různých štěpných linií v poměru  na 50:50, v polovině případů se netrefíte, pokud použijete angažovaný humor. A bez něj se v Čechách neobejdeme. Někoho narážka na bruselské donašeče zděsí, někdo se bez ní neobejde. Já osobně odhaduji, že legendárním "Menšíkovým" televizním Silvestrům, tak často reprízovaným, je spíš konec. I ony byly odrazem doby, ve které vznikly, tj. doby kdy společenská štěpící linie byla jedna a výsledný poměr byl 9:1. V takových poměrech je srandovní i to, co jako sranda zamýšleno není.

Mám-li byt konkrétnější, nelze obejít ani silvestrovský blog Libora Čermáka na toto téma. Ten došel k závěru, že dobří a zábavní umělci buď vymřeli, nebo skončili v chapadlech pražské kavárny. Zřejmě podlehli těm jeho tradičním -ismům (neexistujícím, dodávám já). Slaboši! S tímto autorem mám ten problém, že některé jeho texty ve mně vzbuzují pocit, že je píše nepříliš vyvinutý robot. Textová srovnávací analýza, řekl bych, by to prokázala. A ještě bych mu chtěl říci, že kdyby od pradávna nedocházelo k mísení kultur, ty pěkné betlémky s Jezulátkem, které nám zde předvádí, by si nevyfotil.

Takže tu máme dva dílčí trendy - budoucnost je na nás a televizní Silvestr nestál (tradičně) za nic. Zdánlivě neporovnatelné jevy. Já si myslím, že souvisejí a dodám, že osobně jsem asi jako hodně lidí strávil silvestrovský večer také u televize. Sledoval jsem programy, které nebyly primárně či skrz naskrz silvestrovské, a to na stanicích, které nijak zvlášť nepreferuji. A šlo to. Netrpím pocitem spíše předsudečným, že za moje peníze mi ČT musí dodat přesně to, co žádám. A abych nezapomněl, provedl jsem dvouminutovou sondu do programu TV Barrandov. Tam tedy bylo možno tužby po nostalgicky pokleslé zábavě naplnit po okraj.

Tím vším chci říci - zatím ještě máme možnost volby, važme si toho.

 

 

 

Autor: Pavel Kalabis | úterý 1.1.2019 18:46 | karma článku: 15,32 | přečteno: 497x
  • Další články autora

Pavel Kalabis

Bez plánu B nepřežiješ!

Žijeme prostě v době, kdy něco chtít jen tak prostě nestačí. Je to málo! Chtít něco pouze pro věc samu o sobě, tím se člověk vystavuje leda tak posměchu vyspělejší části svého okolí. Mně se to přihodilo a zaplatím tvrdě. Životem.

26.6.2019 v 14:30 | Karma: 7,12 | Přečteno: 173x | Diskuse| Poezie a próza

Pavel Kalabis

Po delší odmlce...

Moje delší odmlka na blogu byla zapříčiněna snahou uplatnit se v novém povolání. Chtěl jsem se vrátit již dříve, tak nějak programově. Vracím se zcela neprogramově v tomto letním čase, a to pod tlakem okolností.

23.6.2019 v 20:57 | Karma: 12,38 | Přečteno: 299x | Diskuse| Společnost

Pavel Kalabis

Chvála kolegialitě

Kdo z nás se nikdy v životě tzv. nesekl. Mně se to občas stane a upozorní-li na to někdo tou či onou formou, považuji to za projev kolegiality. Zvlášť když to myslí poctivě. Soupeření je pěkná věc, ale zůstaňme humanisty.

31.1.2019 v 15:11 | Karma: 11,33 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kalabis

Jsou i dobré zprávy

V médiích proběhl brífink po jednání českých politiků s prezidentem Milošem Zemanem. Postupně se Jaroslav Kubera, Radek Vondráček a Tomáš Petříček vyjádřili především k zahraniční politice. A znělo to dobře.

30.1.2019 v 17:55 | Karma: 18,75 | Přečteno: 492x | Diskuse| Politika

Pavel Kalabis

Komik a jeho svět

Tradiční neděle s tradičním publicistickým pořadem OVM. Milan Neděla by se divil, jak, zpravidla kouzlem nechtěného, vznikají humorné situace. Pravda, často jde o smích skrz slzy. Tato neděle byla v Kavčích horách legrace plná.

27.1.2019 v 21:05 | Karma: 22,80 | Přečteno: 780x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 646x
Bývalý dlouholetý zaměstnanec jednoho státního podniku. Jsem absolventem vysokoškolského bakalářského programu v oboru žurnalistika, ale nikdy jsem v této oblasti nepracoval. Abych se vyhnul termínu "normální", tvrdím, že nejzajímavější je na mně to, že na mně celkem nic zajímavého není. Hlavně u mě absentuje tah na branku, negativní reakci u mě vyvolává zmínka o užitečné práci pro tým a jiné projevy manažerské kultury.

Seznam rubrik