Už se to potvrzuje

Před koncem roku jsem ve svém článku Čekám slunečné dny, i když je řádně zamračeno vyslovil optimistickou prognózu. Neuběhlo mnoho času a začíná se to potvrzovat. Nebudu říkat, že jsem to říkal. Podám o tom svědectví.

Začnu pěkně po pořádku, nepůjde-li to jinak, tak na přeskáčku. Hlavně podle pravdy, jak se říká.

Dnes ráno manželka nenastartovala svoje (formálně moje) zánovní vozidlo Opel Corsa r.v. 1999. Prakticky nový vůz, a nestartuje. To tedy není moc dobrý začátek, zvlášť když se to nepodařilo ani mně. Startér točí a nic, to nevěstilo dobré vyhlídky. S nestartujícím autem se blbě jede do servisu. Kdo ale má zkušenost se starším vozidlem, ví, že nic není vyloučeno. Přidržel jsem se této naděje a přestože se motor při startu točil, dal jsem řádně nabít baterii. No a je to asi necelá hodinka, co jsem nastartoval, jen jsem se otřel klíčkem o spínací skříňku. Že jsem provedl zkušební jízdu kolem obce a kynul všem posměváčkům z rána, se rozumí samo sebou.

To by na jeden blog bylo ovšem málo, takže dále. Včera jsem zaznamenal informaci, že čínský prezident Si Ťin-pching, kterého v Česku tak dobře známe, řekl světu, že od myšlenky jedné Číny jako neustoupí a že rád a mírovou cestou přivine Tchaj-wan do své náruče, i kdyby k tomu měl použít prostředky. Zde bych chtěl všechny čtenáře upozornit, že vím, že Tchaj-wan vždy byl, je a bude čínský. O tom netřeba polemizovat. Jak říkají Ostravané, mi je to jasne. Víme, kdo byl Velký kormidelník, dodávám já. Nic méně ze zkušenosti vlastního syna, tedy zprostředkovaně vím, že občané tohoto ostrova jsou celkem spokojeni s tím, jak to je, tak mi přece jenom zatrnulo. Naštěstí nějaký nedůvěryhodný sinolog ve vysílání nedůvěryhodné ČT říkal, že to prezident Číny nebude mít tak jednoduché, a to z nejrůznějších důvodů. Že je to trochu takové obvyklé občasné řečnické cvičeníčko. Tak to je také doma.

A do třetice. Už nejméně od včerejška vím, že kluci dnes budou mít na Hradě společný oběd, i s manželkami. Zrovna dnes v poledne, když hyeny čekaly u nějaké hradní brány, jak to jako dopadne, jsem říkal manželce (byla doma v rámci dělené směny), že já bych se za takových podmínek ani nenajedl. Ne že bych měl něco proti prezidentovi, chraň Bůh! Ale já bych se tak soustředil na to, abych nehonil polévkový knedlíček po hradním tepichu, že bych se stejně doma musel dorvat vlašákem. Cítíte napětí tohoto odstavce? Vidíte, je to v pohodě. Andrej, není to dlouho, říkal, že všechno dobře dopadlo. A hyeny, jako obvykle ostrouhají.

Zdánlivě nesourodým textem se jako červená nit vine jedno společné. Práce, klid a pohodička. Ještě zahrnout ty příkopy a odjezd do zastávky Lepší Příští.

Autor: Pavel Kalabis | čtvrtek 3.1.2019 17:12 | karma článku: 20,69 | přečteno: 986x
  • Další články autora

Pavel Kalabis

Bez plánu B nepřežiješ!

Žijeme prostě v době, kdy něco chtít jen tak prostě nestačí. Je to málo! Chtít něco pouze pro věc samu o sobě, tím se člověk vystavuje leda tak posměchu vyspělejší části svého okolí. Mně se to přihodilo a zaplatím tvrdě. Životem.

26.6.2019 v 14:30 | Karma: 7,12 | Přečteno: 173x | Diskuse| Poezie a próza

Pavel Kalabis

Po delší odmlce...

Moje delší odmlka na blogu byla zapříčiněna snahou uplatnit se v novém povolání. Chtěl jsem se vrátit již dříve, tak nějak programově. Vracím se zcela neprogramově v tomto letním čase, a to pod tlakem okolností.

23.6.2019 v 20:57 | Karma: 12,38 | Přečteno: 299x | Diskuse| Společnost

Pavel Kalabis

Chvála kolegialitě

Kdo z nás se nikdy v životě tzv. nesekl. Mně se to občas stane a upozorní-li na to někdo tou či onou formou, považuji to za projev kolegiality. Zvlášť když to myslí poctivě. Soupeření je pěkná věc, ale zůstaňme humanisty.

31.1.2019 v 15:11 | Karma: 11,33 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kalabis

Jsou i dobré zprávy

V médiích proběhl brífink po jednání českých politiků s prezidentem Milošem Zemanem. Postupně se Jaroslav Kubera, Radek Vondráček a Tomáš Petříček vyjádřili především k zahraniční politice. A znělo to dobře.

30.1.2019 v 17:55 | Karma: 18,75 | Přečteno: 492x | Diskuse| Politika

Pavel Kalabis

Komik a jeho svět

Tradiční neděle s tradičním publicistickým pořadem OVM. Milan Neděla by se divil, jak, zpravidla kouzlem nechtěného, vznikají humorné situace. Pravda, často jde o smích skrz slzy. Tato neděle byla v Kavčích horách legrace plná.

27.1.2019 v 21:05 | Karma: 22,80 | Přečteno: 780x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:09

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Přítelkyni polil hořlavinou a zapálil. Muž dostal za vraždu sedmnáct let

25. dubna 2024  9:45,  aktualizováno  11:07

Na sedmnáct let do vězení poslal Krajský soud v Brně muže za upálení jeho družky v Rajhradě na...

AKTV už sedm let hájí zájmy televizí. Bojuje s piráty a za nové zákony

25. dubna 2024

Asociace komerčních televizí slaví letos na jaře již sedmé výročí od založení. Jejími prioritami...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  10:53

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 646x
Bývalý dlouholetý zaměstnanec jednoho státního podniku. Jsem absolventem vysokoškolského bakalářského programu v oboru žurnalistika, ale nikdy jsem v této oblasti nepracoval. Abych se vyhnul termínu "normální", tvrdím, že nejzajímavější je na mně to, že na mně celkem nic zajímavého není. Hlavně u mě absentuje tah na branku, negativní reakci u mě vyvolává zmínka o užitečné práci pro tým a jiné projevy manažerské kultury.

Seznam rubrik