(Ne)vánoční zastavení

Vedení blogu je nepochybně mimo jiné zdrojem zábavy a napětí. Proto je snad pro nás podobným požitkem, jako je pro gamblery hra.  A taky podobně vysilující. Jak najít odstup jsem našel právě v textech  blogu, který společně vedeme.

Je to s podivem. Několikrát v minulém týdnu jsem jako hypertonik uléhal hluboko po půlnoci s tlukotem ve spáních. Příčinou byla moje angažovaná účast v diskuzích na tomto blogu. Pocit následujícího rána pak odpovídá kvalitě uplynulé noci a z toho pocitu pak plyne určité vyústění - takto to dál nepůjde. No a dnes za soumraku jsem opět zasedl k počítači. A událo se něco, o čem bych chtě krátce popřemýšlet.

Přečetl jsem si text Jana Jílka Kdo neztrácí duši, neztrácí celý svět, který pro mě osobně je něčím přínosný a v němž se odkazoval na práci Marka Trizuljaka o zapomenutém sochaři (s pochopením obou počítám), a poté jsem se vracel k diskuzím dříve přečtených článků. Mezi nimi jsem narazil na zvláštní způsob poděkování pana Trizuljaka za diskuzní příspěvek. "Dík za zastavení...", znělo. Tedy ne dík za podporu, ne dík za návštěvu, ne dík za názor, ne dík za návštěvu... Dík za zastavení. Když jsem uviděl to slovo zastavení, v hlavě mi probleskla letní scenérie křížové cesty na Svatém Hostýnu - čtrnáct zastavení. Význam slova zastavení jsem uviděl v širším kontextu, a to s článkem Jana Jílka, který byl mimo jiné zamyšlením o klidu v duši.

Je-li klid v duši, alespoň v těchto dnech, naší metou, pak příkazu zastav se nelze neuposlechnout. Zastav svoje tělo, zastav i proud svých myšlenek, jinak cíle nedojdeš. Znám to sám od sebe, ve shonu v každodennosti pro třísku nevidím les. Neumím se totiž zastavit a neumím se zbavit neodbytného pocitu průvanu v hlavě. Zbývá mi na tom hodně pracovat. Je to o něčem, co pojmenováváme zprofanovaným termínem žebříček hodnot. Bez hodnotového uspořádání nelze zpomalit, zastavit tok myšlenek, zklidnit se a pak třeba znovu vykročit. Zastavit se není ztráta času. Není to ztráta vlastního času. Za-sta-ve-ní má hluboký význam.

Snad objevíte platnost stručně řečeného v předvánoční době. Snad i po ní.

A Vám, pánové, díky, že jsem se u Vás mohl zastavit.

 

.

 

Autor: Pavel Kalabis | sobota 8.12.2018 20:49 | karma článku: 6,53 | přečteno: 129x
  • Další články autora

Pavel Kalabis

Bez plánu B nepřežiješ!

Žijeme prostě v době, kdy něco chtít jen tak prostě nestačí. Je to málo! Chtít něco pouze pro věc samu o sobě, tím se člověk vystavuje leda tak posměchu vyspělejší části svého okolí. Mně se to přihodilo a zaplatím tvrdě. Životem.

26.6.2019 v 14:30 | Karma: 7,12 | Přečteno: 173x | Diskuse| Poezie a próza

Pavel Kalabis

Po delší odmlce...

Moje delší odmlka na blogu byla zapříčiněna snahou uplatnit se v novém povolání. Chtěl jsem se vrátit již dříve, tak nějak programově. Vracím se zcela neprogramově v tomto letním čase, a to pod tlakem okolností.

23.6.2019 v 20:57 | Karma: 12,38 | Přečteno: 299x | Diskuse| Společnost

Pavel Kalabis

Chvála kolegialitě

Kdo z nás se nikdy v životě tzv. nesekl. Mně se to občas stane a upozorní-li na to někdo tou či onou formou, považuji to za projev kolegiality. Zvlášť když to myslí poctivě. Soupeření je pěkná věc, ale zůstaňme humanisty.

31.1.2019 v 15:11 | Karma: 11,33 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kalabis

Jsou i dobré zprávy

V médiích proběhl brífink po jednání českých politiků s prezidentem Milošem Zemanem. Postupně se Jaroslav Kubera, Radek Vondráček a Tomáš Petříček vyjádřili především k zahraniční politice. A znělo to dobře.

30.1.2019 v 17:55 | Karma: 18,75 | Přečteno: 492x | Diskuse| Politika

Pavel Kalabis

Komik a jeho svět

Tradiční neděle s tradičním publicistickým pořadem OVM. Milan Neděla by se divil, jak, zpravidla kouzlem nechtěného, vznikají humorné situace. Pravda, často jde o smích skrz slzy. Tato neděle byla v Kavčích horách legrace plná.

27.1.2019 v 21:05 | Karma: 22,80 | Přečteno: 780x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 646x
Bývalý dlouholetý zaměstnanec jednoho státního podniku. Jsem absolventem vysokoškolského bakalářského programu v oboru žurnalistika, ale nikdy jsem v této oblasti nepracoval. Abych se vyhnul termínu "normální", tvrdím, že nejzajímavější je na mně to, že na mně celkem nic zajímavého není. Hlavně u mě absentuje tah na branku, negativní reakci u mě vyvolává zmínka o užitečné práci pro tým a jiné projevy manažerské kultury.

Seznam rubrik